Rabu, 30 Jun 2021

BBM3410-2021-MINGGU 14- SEPI (INSTAGRAM)

Assalamualaikum semua. Sedar tak sedar dah masuk Minggu 14 dah saya berkongsi ilmu dan cerita saya dengan kamu semua. Sebenarnya saya sedih sedikit bila teringatkan perjuangan untuk habiskan semester 4 ini. Lagi-lagi bila situasi COVID-19 ni mengekang saya dan rakan-rakan untuk bersua, belajar bersama-sama, makan sekali, lepak lepas habis kelas. Betul, saya rindukan semua tu. Tapi bila kami belajar buat blog, buat kerja dalam kumpulan, perkara ini yang merapatkan hubungan kami meskipun kami jauh. Walaupun kami tak boleh share masalah kami selalu, tapi sekurang-kurangnya kami ada blog ini untuk menghabiskan masa. Hehehe. Bukan habiskan masa untuk apa, cuma habiskan masa untuk siapkan semua kerja-kerja. Korang jangan sedih pula ya nanti bila saya dah kurang update cerita saya dalam blog ini. InsyaAllah, saya akan selalu share fasal saya meskipun bukan berkaitan dengan Multimedia lagi. Okay?

Untuk tugasan terakhir daripada Prof. Dr. Normaliza, kami perlu membuat satu post di Instagram berkaitan dengan sepi. Hehehe sebabtu lah saya beremosi sedikit malam ni bila bercerita tentang sepi. Setahun belajar atas talian ni mengajar saya banyak benda sebenarnya. Mengajar saya menguruskan masa, membuang rasa mim alif lam sim tu hahaha, mengajar saya untuk sabar, uruskan stress dengan betul, motivasikan diri sendiri. Iyalah kan, bila duduk sorang-sorang, belajar sorang-sorang, lagi-lagi bila tengah malam dan layan lagu sedih, memang kesepian tu akan datang walaupun kita tak nak rasa tu. Nak buat macam mana kan? Tapi tak apa, setiap pertemuan akan diakhiri dengan perpisahan. Hanya kenangan yang mampu kekal hingga akhir hayat. Cewah sedih pula malam ni. 

Okay lah, saya nak kongsikan beberapa posting di Instagram kawan-kawan saya tentang sepi bagi mereka. One more thing! Kalau kalian rindukan saya, jangan lupa follow Instagram, Twitter dan Facebook saya okay? Okay okay, jom tengok di bawah! 👇




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

1. BIODATA DIRI 2. CERITA SOSIAL 1 3. PENDEKATAN ANALISIS WACANA 4. NOTA ELEMEN ASAS GRAFIK 5. ASAS GRAFIK MUDAH 6. ASAS GRAFIK WARNA 7. ASA...