Ahad, 27 Jun 2021

BBM3410-2021-MINGGU 14-RESENSI BUKU

 


LINK YOUTUBE: https://youtu.be/fUpJI2W64Y8


Pertama kalinya saya belajar dan buat video tentang resensi buku. Pada mulanya, saya tidak tahu apa yang dimaksudkan dengan resensi buku hahaha. Tapi, saya pun tengoklah video-video dari Youtube, macam mana rupa video resensi buku ni. Dari situlah saya tahu kewujudan resensi buku! Hahaha teruk betul. Kalau korang nak tahu, resensi buku ini sama macam program NILAM yang sekolah rendah dengan menengah buat tuuu. Korang ingat tak?? Cuma yang bezanya, masa zaman sekolah dulu, resensi buku ni ditulis dalam rekod NILAM dan yang saya buat ni resensi buku dalam bentuk video. Canggih kan dunia sekarang hahaha.

Resensi buku pertama saya ini, saya buat resensi tentang buku Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi: Teori dan Aplikasi oleh Normaliza Abd Rahim. Cukuplah tu saya merepek, jom tengok video ini untuk tahu resensi buku atau ringkasan tentang buku yang saya pilih ini. JOM!!

KREDIT:

Normaliza Abd Rahim (2019), Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi: Teori dan Aplikasi, Penerbit Universiti Malaysia Terengganu, Kuala Nerus.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

1. BIODATA DIRI 2. CERITA SOSIAL 1 3. PENDEKATAN ANALISIS WACANA 4. NOTA ELEMEN ASAS GRAFIK 5. ASAS GRAFIK MUDAH 6. ASAS GRAFIK WARNA 7. ASA...