Rabu, 9 Jun 2021

BBM3410-2021-MINGGU 11-ALAM SEMULA JADI (TWITTER)

 ALAM SEMULA JADI (TWITTER)

Tugasan kedua untuk minggu ini pula ialah bebenang Twitter yang bertemakan alam semula jadi. Sejujurnya, saya kurang post di Twitter, cuma pandai retweet jee sebelum ni hehehe. Oleh kerana Prof Normaliza suruh, dengan rela saya lakukan untuk membuat post di Twitter! HAHAHA. 

Okaylah, kali ini saya bercerita tentang alam semula jadi. Tahukan apa itu alam semula jadi? Flora, fauna, hidupan akuatik, gunung-ganang, awan, dan banyak lagi yang hasil daripada ciptaan Tuhan. Manusia pun salah satu makhluk alam tau. 

Tapi sayang, sebagai manusia yang diamanahkan oleh Tuhan sebagai khalifah di muka bumi untuk melindungi alam semula jadi, tetapi tidak bertanggungjawab. Bukan semua manusia macam tu, tapi kebanyakkannya memang macam tu. Buang sampah sarap merata, cemarkan sungai, membazir dan lebih teruk lagi ada segelintir manusia yang menghancurkan alam semula jadi semata-mata untuk duit. Terukkan manusia ni. 

Dah, tak perlu saya bercakap panjang lebar disini, jom tengok apa perkongsian dari saya dan kawan-kawan saya di Twitter tentang alam semula jadi!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

1. BIODATA DIRI 2. CERITA SOSIAL 1 3. PENDEKATAN ANALISIS WACANA 4. NOTA ELEMEN ASAS GRAFIK 5. ASAS GRAFIK MUDAH 6. ASAS GRAFIK WARNA 7. ASA...